Sunday, December 23, 2012

Seperti Ada Kehidupan Baru Buatku.


bismillah, alhamdulillah semenjak masuk IPG ni, aku seolah-olah melalui satu fasa yang sangat baru dalam hidup..seperti kering hati ini untuk mengendahkan benda yang remeh temeh dalam hidup..apa yang remeh temeh tu? soal hati lah, kalau rasa dah jauh..memang diri ini lagi rasa jauh dengan kau..malas nak layan soal hati..

semenjak masuk IPG, seperti ada nafas baru..semangat baru untuk belajar..rasa macam baru nak ambil diploma semula..seronok..dan tiba-tiba aku jadi lupa dengan benda yang melaghokan..mungkin juga inilah yang dikatakan penangan IPG Kampus Perempuan Melayu Melaka..seperti juga menginsafkan..:')

Alhamdulillah..

insyaAllah hari ini aku nak ke Popular, beli buku dan fail-fail ataupun barang-barang megajar yang lain..kemudian nak fotostat macam-maacam untuk borang perjanjian..
kadang kala hati aku kosong tanpa kau! tapi aku lagi rasa kosong kalau aku tak menghadap tuhan..aku rasa kau pasti baca blog aku ni kan? 

*sigh

acctually, kalau orang sayang kita..diaa pasti cari kita juga kan? tapi kalau orang tak sayang kita..dia tak ccari lah kan? tak kuasa..tak tahu lah kenapa aku rasa macam malaas nk fikir..malas nak mencari..malas nak buat apa-apa yang menuju kepada peyatuan cinta..cinta sgt! sudahlahhhhh..moga Allah matikan sahaja perasaan aku terhadap lelaki..boleh tak kalau nak doa macam tu? :P

nak cerita tentang semalam, semalam memang hari yang memenatkan..tapi aku bangun dalam keadaan cergas pulak hari ini dan menyambung semua kerja yang ada..aku tak rasa penat sgt..alhamdulillahhh...beerkat masuk IPG dan dengar kata lecturer agaknya..tapi semacam pulak aku rasakan..hahahahaha..tu lah kejadian Allah yang luar biasa kan? 

aku tak rasa aku seorang sahaja yang merasakan perubahan ini, aku yakin ramai yang merasakannya..;) 
semangat nak masuk sekolah sampai semua benda aku ddan stalk! web sekolah yang menunjukkan ramai guru cina..ye..cina sahaja..yang melayu juga ada.tapi mengajar subjek bm dan agama..
Allah..rasa nak mengeluh tapi ini adalah pilihanku..dan aku rasakan ianya tepat ddan juga Allah pilih aku untuk lalui semua ni..ada yang kata siapa dapat SJKC dan SJKT susah nak kawal peelajar, memandangkan bahasa yang mereka gunakan adalah bahasa harian yang berbeza..tapi aku anggap itu semua sebuah permulaan yang baik dan melucukan..manakan tidak lucu? aku boleeh agak macam mana keadaaan aku yang akan BLUUUUURRR bila tengok sudent aku sendiri cakaap bahasa mandarin..

apa-apa pun, itu sebagai satu cara yang mudah untuk aku belajar bahasa asing juga, seronokkan? nak mengajar bahasa arab tapi bahasa mandarin pun aku study jugak nanti..inilah tugas seorang guru..memang berguna juga ilmu psiko yang aku belajar di IPG..alhamdulillah..terima kasih semua lecturer..:) segala nasihat andda yang berguna akan saya simpan dan sematkan dalam hati dan kerja harian saya nanti! :)

banyak pula aku membebel..aku lupa nak update pasal ucapan dan nasihat Puan Pengarah IPG KPM,Melaka..Puan Tumerah..insyaAllah will update soon..:)

assalamualaikum..:)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih!