Saturday, October 30, 2010

Adakah aku bunga yang kau pilih?;)

Salam semua..
Selamat pagi MALAYSIA, MESIR,~
Hihi:D nak jugak statekan kat situ negara Mesir sebabnya kawan,sahabat,teman seperjuangan, kekasih di hati sedang belajar di sana~ hehe;) dalam beberapa minggu yang lalu, rasanya dah lama berlalu kowt, roros nak buat dah entry tentang bunga-bunga roros yang disnap oleh cik Faqeer kawan roros… mang roros suke sangat-sangat dengan bunga…tu yang roros pesan kat beliau~ andai beliau g outing jangan lupe roros nak beliau shoot munge-munge~ tak ade munge3 namo kawan ngan beliau lagikkkk!;) hihi:D tak la sampai macam tu~ tapi ternyata dia berpegang pada janji dia..meh kite layan pic yang dia nangkap..




 

 

santek kan?;) credit to abg Faqeer~ haha:P
....................................
mau tau tak?
Roros ni kalau dekat rumah jangan harapla nak tanam bunga, mak tak bagi..kalau masuk Tesco tu..terkulat-kulat jek mata roros ni carik bunga ke, kaktus ke..pastu dari jauh lagi mak dah senyum terbalik..haha:P faham dah maksud mak tu..mak tak bagi roros tanam bunga~ ish, roros ni kan macam-macam tau nak jaga dan nak bela..macam sebelum ni roros ada bela ikan tau~ ikan guppy dengan ikan laga…tapi semua tu mati..tak tahu la apa salah roros kat mereka..mungkin ditinggalkan dirumah dan roros tak bawak kat kolej, then mereka tu semua kurang kasih sayang la tu~ uwaaaa:’( sedih sangat tau diketika itu~
mak selalu cakap dan pesan roros tak ada kat umah~ sape nak jage pokok-pokok bunga tu nanti..ikan tu pulak siap mak cakap jadi makan kucing lak nanti~ memang tau, kat umah tu abah suka sangat dengan kucing…dia lebih manjakan kucing dia dari anak-anak dia sendiri~ hihi:D sampaikan manggil kucing-kucing dia tu dengan panggilan yang agak la MANJA! Atoii aii~ kalah mak aku dengan kucing-kucing beliau!;)
mak roros kekadang busy…tolong abah..actually, mak suka bercucuk tanam jugak tau!, tapi bukan bunga-bungaan la..yang mak tanam kunyit, serai, lengkuas, macam-macam jugak la tepi rumah roros tu…kalau abah roros lak, abah suke tanam buah-buahan..cam jagung, betik, pastu sayur2 pown ade jugak tau! Abah tanam kacang panjang, terung, kacang botol, semua jenis ulam la~ dan Alhamdulillah semuanya mengeluarkan hasil yang baikkkkk~ terbaik dari ladang! Hikhikhik;)
Korang sendiri pown pernah dengar kan? Berbakti pada tanah, lambat laun keluar hasilnya~ ~ ~;)
Wah, panjangnya entry kita hari ni! ! !;)
Sebenarnya nak tanya kat beliau yang nun jauh di mata tapi dekat di hearty tuh~
cik Faqeer aye~
Adakah aku bunga yang kau pilih?
Ha, jawab jangan tak jawab~;)



5 comments:

  1. he2..sapa yg plu jawap tu...ngeh3

    ReplyDelete
  2. opkos kak roros adalah bunga yg wawa pilih..ekekeke

    ReplyDelete
  3. honeybunny: sape ek?:P

    wawa: yup~ kalau wawa! wawa mesti pilih akk tau!:)

    que: thanks kamoo~ akhirnyaaa~;) timbul gak dy!;) haha:P

    ReplyDelete
  4. CONTEST JELLY BEKU IS ON!!!! Meh ar join :)

    ReplyDelete

Terima Kasih!