Tuesday, February 19, 2013

Bagaimana Jika Saya Tidak Sempat Mengambil Duit BR1M?


ada komen yang bertanyakan kepada ros soalan ini, baru teringat dan sekarang ros cuba jawab seperti yang ros pernah buat ye..

hari sewaktu ros dipanggil untuk menerima surat BR1M, mereka call suruh ambil di Japerun..keesokkannya adalah tarikh untuk mengambil duit BR1M, jangan risau kerana anda memang akan dapat duit tersebut tapi dalam keadaan segera jika anda masih tidak dapat berbuat demikian untuk mengambilnya pada hari yang telah ditetapkan, anda seharusnya call nombor yg ada tertera di surat BR1M anda atau anda boleh tengok di LINK ini---- https://ebr1m.hasil.gov.my/..pasti dapat membantu anda yang menghadapi masalah tidak dapat mengambil duit BR1M dalam waktu yg telah ditetapkan..macam ros, ros pergi waktu tu dah lewat, jadi mereka suruh datang ke Japerun Bukit Baru..iaitu Japerun yang sama yang ros dapat surat tuntutan BR1M tu, dekat situ jugaklah ros dapat baucar..

kalau dekat Melaka ni, hanya satu tempat sahaja yang boleh cashkan duit BR1M tu..iaitu di Public Bank Ayer Keroh..tapi wallahu a'lam lah utk orang lain..mungkin sahaja banyak tempat yg boleh..:) barangkali...okey, hanya itu sahaja...dan jgn lupa..valid baucar katanya hanya sebulan selepas tarikh penerimaan baucar..:) hati-hati dan selamat berjimat..:) belilah keperluan..:) jgn jadi macam ros, macam3 nak beli..mengalahkan duit yang dapat tu rm250,000..:P


4 comments:

  1. tahniah pada yg dapat..

    sinngah lamabt bru balik bercuti ke melaka ;)

    ReplyDelete
  2. untunglaaaa dpt brim. payah org nk bagi seketul duet byk tu free kan. :)

    ReplyDelete
  3. kak ros boleh la belanja wawa..kihkihkih


    ReplyDelete

Terima Kasih!