Saturday, December 15, 2012

Kejadian Di Tesco Yang Mengerikan!


bismillah,

terlebih dahulu nak minta maaf jika ada berlaku kekasaran dalam kata-kata yang bakal ditaipkan di entry ini..

ini adalah satu entry yang sangat mengerikan..eyh, memilukan? eyh, tidak-tidak..menyedihkan......!

tadi pergi beli barang dengan emak, kuasa membeli di tangan saya sekarang! kuasa meilih juga..hehe..semua barang yang dibeli memang ada dalam check list yang ros mahukan..dan semua itu aalah keperluan ketika menjalani Majlis Pelajar Baharu di IPG nanti..walaupun rumah dekat, tapi tak syok pula nak susahkan emak dan abah berulang ke IPG kalau dah tak cukup barang..kan3?

kisahnya bermula macam ni, selepas ros dah habis beli barang semua..ros terus beratur di kaunter no 23, okey..cam! sangat cam muka adik ni..hari tu pun datang shopping dengan abah bayar dekat dia juga..hari ni pun dengan dia jugak..memang muka masam yang sama yang ditunjukkan! 

selepas meletakkan barang-barang di atas convayer, ros nampak muka dia masam mencuka..dalam hati..mungkin juga adik ini penat! tak pe lagi..lepas dia dah start scan semua barang..plastik memang tak ada atas meja kaunter..ros terus mintak sebab nak masukkan barang dalam plastik..sebelum tu memang dia yang masukkan..tapi tengokkan dan ros fikir dia penat..ros mintak smeua barang dan biar ros sahaja yang masukkan dalam plastik..dia masih tak bagi plastik dan dia hetak baldi comel ros! owhhhh, apakah? terus ros tanya..dik..penat ke? kalau ye pun jangan macam ni dik..dengan customer awk kena hormat..senyum..emak ros cakap..kena complain ni..mulanya emak senyap..tapi bila dah start dia hentak-hentak dan baling-baling barang..terus mak cakap nak complaint...salah satu yang perlu dia tahu adalah HORMAT! 

dik, akak dulu kerja Tesco juga..tapi senyum, mesra tu kena ada..sebab semua tu ada waktu dalam seminggu awak jadi pekerja baru di Tesco..

ucapan selamat datang, ada Tesco Clubcard cik? itu pun awak tak ucapkan..kita senyum awak jeling3..eyh, bagus sgt awk niiii! *gerutu dalam hati..apa yang paling kasihan adalah bila tengok emak kita yang kena macam tu..rasa geram kot! 

terus pergi menuju ke Customer Service dan buat aduan, first..ros explain dulu yg ini kali kedua dia buat macam tu..kali pertama dengan abah ros, abah jenis yang tak banyak ckp walaupun abah dah tengok dan tertanya-tanya bila tengok muka minah tu masam mencuka..tak apa lagi, abah berlalu pergi dan ros yang tunggu barang habis scan dan bayar..kali kedua ni, dia agak kurang ajar bila bercakap..dan ini sesuatu yang agak melampau! terus lah ros buat aduan! maaf sgt-sgt..saya ada hakkkk..bagi saya, jka sekarang dia tidak ditegur, boleh jadi nanti dia akan buat perkara yang sama dengan customer lain..

semoga ini adalah pengajaran yang terindah buat dia..

ros juga kongsikan di FB..sebab sedih sgt tau..! tacinggg i tau uolssss..;'(

apa-apa pun, jaga adabbb ye dik? 
dan hormat org tua!


ngeri tak? ngeri tak? ngeri tak?

haha, tak la ngeri pun..tapi seriau jugak lahhh!

kalau korang nak tahu, dada kita dah dup dap dup dap dah tadi tauuuu..

tapi tak apa, sabar!

:)

1 comment:

  1. Ni bkn ngeri...ni mencabar iman!
    Mmg patut ros buat complaint, kita ada hak & nak tlg dia jd betul.

    ReplyDelete

Terima Kasih!