Monday, August 22, 2011

ini cerita dua hari lepas dan semalam..~

nak cerita sal dua hari lepas dan tentang semalammmm..
hehe..skunk baru rajin nak update pas perut dah kinyanggg..;)
dua hari lepas kalo tak salah ros..ke tiga hari yang dah lalu? ke seminggu yang lalu neh? haha:P
baiklah, tak kisah lah bila...asal nak ceritakan kat korang semua yang ros sudah pown hantar / pos kad kawen raya dekat kawan-kawan yang terpilih...hehe..siap ade yang terpilihhh...:P

Alhamdulillah, untuk cik abang yang berada di Mesir pown aye dah poskan, kalo macam semester lepas, atau tahu lepas ros siap poskan barang-barang makanan tuk dy..tapi kali ni tak kerja dan tak berapa nak mampu untuk berikan pape tuk beliau..hanya sepotong doa buat kekasihhh..cewwwahhh!:P


hah, cer tengok, cer tengokkkk..name sape lah yang bertuah dapat kad raye yang tak seberapa dari ros tu ekh?:P hihi:D
hurm, rindu zaman sekolah dulu, selalu tiap3 tahun mesty berpuluh-puluh kad raye yang dihantarkan kepada kawan-kawan, memang dah jadik tradisi walaupown kad yang dihantar kecik cinonet sahaja...;)
tapi ianya sanga-sangat bermakna..
lebih bermakna dari kita duk guna kad raya elektronik skunk..dunia makin canggih manggih sehinggakan kad raya hanya dipandang sepi..;(

ok, tu kisah dua hari yang lalu...
skunk nak ceghita sal semalam, ros buat 3 benda..
buat kek kukus coklat buat kali yang kedua, dadih dan jugak kuih onde-onde..;)
sayyyyyyyyyyy..
Alhamdulillah atas rezeki yang Allah berikan kepada ros dan keluarga..
sape kate kita tak pandai buat kuih?
kita reti la, cume kne perbaiki lagi...:P

meh tgok cni...


ni dadihnya! sempoi tak, gune recycle punye bekas sebab kitorang mang suke buat dadih kat umah...;)
buat banyak3 dan ade yang dah bagi orang jugak...


tengok la dak chomel tu pose..dy mang suke tolong angah dy kat dapur...hehe:P


dah siap ape lagi, masuklah dalam peti ais!;)


dan ini pulak untuk berbuka petang semalam..onde-onde buah melaka...;)
mesty ramai yang dah tahu care penyediaanya kan?
senang jek buat kuih neh..
kalo orang melaka tak tahu nak buat tu memang saje sangat la!:P

^^,

selamat berterawih semua!;)

17 comments:

  1. zaman sis sekolah dpt kad rye bnyk?
    skrg nie x de pon org nk bgi kt rye kt kite.
    hhuhu

    btw siket dadih

    ReplyDelete
  2. ila: hurm, memang banyak~ suke sangat sebab tiap3 haei dalam bulan puasa tu mesty ade kad yang smpi..siyes.....~ tapi sis selalu pindah umah..skunk ntah kemane kad raye tu semua..:(

    ReplyDelete
  3. Atiqah Wadiah: hye dik~ ade la...kate nak sumi3~:P hehe:P

    ReplyDelete
  4. dadih tu menarik..sgt lucu tgk budak yg baju hijo tue..

    ReplyDelete
  5. alamat umah sy ade x??alahai comel ny model 2..hgaha

    ReplyDelete
  6. nak kad raya jugak!! hahahaha =P

    ReplyDelete
  7. incik: hurm, memang comeyyyy!:P hahahaha:D si montel sy~:)

    ReplyDelete
  8. jay: hang ni..awat lmbt sgt mintak?:P hahaah:P

    ReplyDelete
  9. oh..hati sudah berpunya rupanya dak ros ni..hehehe.

    buah melaka tu tak letak air pandan ya..kalo versi yg akak buat tu warna hijau.

    ReplyDelete
  10. rorose..nk kad raye ngan dadih...nk..nk..nk..... =D

    ReplyDelete
  11. KF: a'ah..adik ros yang bongsu~:) hehe...ros memang rapat dengan dy..tidow pown sekali..hehe:P

    ReplyDelete
  12. kak ujie: a'ah kak, kalo ikutkan mang wrne ijo..tapi kat umah ros dah tak de pandan..buat wrne kosong jek..hihi:D

    ReplyDelete
  13. wani: alaaaaa~ ashane nak bagi kad raye ni ekh? hehe:P

    ReplyDelete
  14. kite suke buat dadih... beli serbuk segera je kt psaraya...best..heeee

    ReplyDelete

Terima Kasih!